skolavslutning

Haha jag hade faktsist börjat på med att blogga om skolavslutningen men jag var så trött så jag somnade vid datorn och sen när jag vaknade var jag inte så sugen på att fortsatta så jag gick och la mig ;) Jag gör ett nytt försök nu! 

Börjar med lite bilder:

Alltid en klassisk "spegelbild" innan jag går, det får man inte glömma! ;)

Det har tydligen varit massa diskusioner om att skolavslutningen ska inte får vara "kristen" längre och blablaba! Men jag tycker faktist att det hör till att man är i en kyrka med en präst som pratar på skolavslutningen. Så har det alltid varit och så tycker jag att det ska vara nu med. Det skaaa inte vara kul med skolavslutning! Det hör till att man ska sitta och vänta på att den ska ta slut och tills sommarlovet ska börja.
Anledningen till dom här disksionerna är för invanrarnas skull. Att det är mot vissas religion att vara i kyrkan och att det ska passa för alla. Jag är inte rasistisk eller har emot folk från andra länder på nått sätt alls! Men det här äär fortfarande Sverige, ävon om det är mycke invandrare här så är sverie ett kristet land (även om det är ganska ovanligt att man är religiös idag) och då är det bara så att vissa grejer kan vara lite "småkristna" Man får väl hålla för öronen om det prästen säger inte passar dåå!? Det finns säkert saker i t.ex turkiet som är muslimska också. För tuskiet är ett muslimskt land och de hade nog inte ändrats även om det hade kommit dit svenskar...

Haha nu räcker det med serious-talk, också återgår vi till skolavslutningsbilder ;)


Här är min fina klass! jag saknar er radan!!♥

Efter skolavslutningen så åkte vi hem till mig och firade lite! Vi firade både Clara och mig för att vi har gått ut nian :D Jag blev lite chockad, jag hade verkligen inte räknat med ett sånt firande, med massa presenter och grejer men det vart det och det hade jag veeeeeerkligen ingenting emot ;)

Elins specialare coockies till och med ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0