båtfiske



Dum som jag är så prata ja i telefån samtidigt som ja kastade... rakt inte i vassen! Jag pratade klart sen fick vi ro in i vassen och försöka få loss draget. Det var de äkligaste jag har sett i hela mitt liv! både jag och jossi fick paniik! Jossi blev handligs förlamad och satt sig ner med händerna för ögena och jag började hoppa runt och skrika. Blundade dock hela tiden! Det var jäättedjup där vi va så sjögräsen va jättelånga. Sjögräsen var dessutom täckt med enormt feta slemlager! Vattnet såg ut som köttsoppa och i dedär simmade de FUUULLT med fiskar! Tänk er! där satt vi med sjögräs högt över huvet och bara skrek! Efter ett lång tag fick jag, som inte var hanligsförlamad till skillnad från vissa andra... ta tag i saken och slita och dra i linan för att få upp de där jävla draget! Jag väste till jossi:
-Den lossna, den lossna sen lossna, ÅÅÅÅÅK!!!!!!
Jossi hade dock inte hört att den hade lossna och fick damp på mej:
-MEN VAFAAN! JAG KAN JU FÖR FAAN INTE RO NU!!! GÖÖÖÖÖR NÅNTING!!!!
jag ba titta på na...
- HAHA JAHAAA FICK DU LOSS DEN, MEN DÅ ÅKER VI! DU FÅR RO!
Klantiga jossi for upp och stressad som hon var så SLÄPPTE hon åran så den for RAKT UT I VATTNET!!! hon märkte de inte eftersom att hon hade återgått till sin position med ansiktet i händerna.
jag fick trassla ut ett av spöna och försöka kasta och träffa åran.. de gick ju sådär men efter ett tag fick iaf sag på den och kunde ro tillbaka ut på sjön. Lite äklit vare med ena åran full med köttsoppa men de fick gå. 
Ingen mer vass får vår del, vi fortsatte fisket mitt på sjön.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0