svar på kommentar


SVAR:
jag sminkar mej inte så jättespeciellt offtast. Här är en vanlig sminkning (skolan, stan m.m.)

♥ Först börjar jag med att sätta på mej lite solpuder i hela ansiktet, kalla mej fjortis, det är värt de! man vill ju inte se blek ut likosm! ;) 


♥Behövs det (vilket det oftast gör om jag inte nyss har solat) så sätter jag på mej lite småduttar med fondation under/runt ögonen, runt + på näsan och om det finns nånting i ansiktet som jag inte vill ha där dvs finnar!!
♥ Sen böjer jag upp ögonfransarna! Jag älskar att böjja ögonfransarna! Fast jag hatar att jag älskar det så mycket så jag offta gör de för mycke så dom pekar in mog ögat som en liten rulle typ... x)
♥ Sen är det kajal/eyeliner som gäller! Då sträcker jag ut ögat så de ser jätteroligt ut och sen drar jag några gånger fram och tillbaka lite snabbt ;) smalare längst in mot ögat ch lite tjockare längst ut :)

♥ Sen så säter jag på mej maskara :)


TIPS:
Jag brukar sätta på maskara från båda sidorna! Måla först som vanligt och sen på baksidan av ögonfransarna. Då tycker jag att dom blir mycke mycke längre!! Men man får va försiktig för det kladdar lätt!

Om det skulle kladda så låt det vara och ta bort det med en torr tops när det har torkat! Det blir bara värre om man ska gegga runt det när det är blött och speccielt om man försöker tvätta mä en blöt tops, ajaj!

Klart! :D

Sjukt vacker! x) jag hade en liten dlig smink och hårdag idag så ni får inte se heela ansiktet men aja! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0