12345 kola!

nu har tovis och jag komme hem, merve kmr senare för hon skulle gö nått prov :)
vi gjorde 12345-kola och de är såå sjuuuukt gått! och jättelätt att göra dessutom, tar typ 5 min? :D

såhär gör man:

1 dl sirap
2 dl socker
3 msk kakao (om man vill ha chokladkola annars skiter man i de)
4 msk smör/margarin (ca. 50g) 

sen kokar man i 5 min :) fast de bror på hur hård man vill att den ska vara. jag brukar inte kolla tiden utan jag gör "kulprov" lite då och då (då får man ju lite ätt äta också ;)) man tar ett glas mer iskallt vatten, droppar ner lite kola och sen är de klart om det går att göra en kula av den :P ASLÄTT! och hur gott som helst!


världens bästa bilder, javet! :D 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0